3. Wat houdt ‘wassen’ in

Stap voortgang:

Wat houdt ‘wassen’ in

Maak na iedere reading je kaartendecks schoon (=wassen)  na elk gebruik. Voorkom dat energie van de ander in de kaarten blijft hangen.

Dat kan je doen door de kaarten door elkaar te vegen, erop te kloppen, door wierook te halen met de juiste intenties of in de zon of maan neer te leggen.

Maak je kaartendek schoon (wassen)
Je kaarten zijn gevoelige instrumenten, daarom werken ze ook zo goed. Het is voor hen heel gewoon en makkelijk om de energie van de personen waar de kaarten van gelezen worden op te pikken of van anderen die de kaarten vast hebben gehouden. Daarom altijd van te voren voor je aan een legging begint de kaarten schoon maken. Dat betekent dus dat we, voordat we met de kaarten gaan werken we de set eerst even voor jou klaar maken.

Dat kan op verschillende manieren.
Maak de kaarten schoon door met de rechter hand op het pak te tikken en een voor een alle kaarten vast te pakken. Kaarten voor je hart houden in de vorm van een waaier en contact maken met je beschermengel aan de rechter kant van je. Maak contact met het hart van je beschermengel naar jouw hart en zie het als een mooie tere gouden draadje en stel de volgende vraag:
Ik vraag de engelen of ze deze kaarten zegenen, zodat ik alle boodschappen luid en duidelijk doorkrijg en dat ik alles gemakkelijk kan overbrengen. Ik bedank de Engelen voor hun hulp tijdens de reading

Houd het deck in je niet dominante hand (voor de meesten in de linker hand), omdat de dominante hand de hand is waar je mee schrijft. Dit is meestal ook de hand waarmee je de energie ontvangt van buiten. Houd je andere hand (de hand die energie zend) over het deck en verbeeld je dat wil licht van je handpalm het deck in gestraald wordt. Dan denk de gedachten dat je de kaarten graag schoon zou willen hebben en zeg een tekst in de vorm van: Geliefde god, dank je wel om alleen onvoorwaardelijke liefde op deze kaarten toe te laten en het andere van de kaarten af te halen en te neutraliseren. Laat de unieke energie toe die nodig is om de kaarten datgene door te laten geven dat voor de persoon met de vraagstelling tegenover mij van belang is.

Raak even alle kaarten aan om ze met jouw persoonlijke energie te vullen. Denk hierbij iets in de trant van ‘hoi’, leuk dat jullie er zijn’ voor iedere kaart. Je kan gewoon de hoeken van de kaarten hiervoor aanraken. Dat is al voldoende. Maak er daarna een waaier van met de betekenis van de kaarten naar je toe. Houd de kaarten voor je hart en denk aan de intenties, gebeden welke je van belang vind voor de kaarten en het leggen, wat hierna volgt.

Bijvoorbeeld:
‘ik vraag dat al mijn readings met deze kaarten zo accuraat en specifiek mogelijk mogen zijn en zegeningen mogen brengen aan iedereen die hier mee van doen heeft. Svp help me gecentreerd te blijven in mijn hogere zelf zodat ik helder kan horen, zien, voelen en weten wat de goddelijke berichten zijn en ze ook echt door mogen komen.

Je dient dit iedere keer te doen als je de kaarten gebruikt of als iemand anders ze aan heeft geraakt.

Er zullen ook momenten zijn dat je de kaarten zo vaak hebt gebruikt of ze niet meer zo accuraat antwoord geven. Dan ook nogmaals doen.

Ruimte en omgeving
Voordat je voor de klant een reading doet maak een veilige omgeving. Dat doe je al door de omgeving schoon te houden en je intenties zuiver te laten zijn. Wil je liever werken met kaarsen, geur of muziek, dan is dat mogelijk, maar niet noodzakelijk.

Verbinding maken tussen de klant en jezelf

Pak de handen vast van de klant en zeg in jezelf of hardop het volgende.

‘ Ik vraag de Engelen en ook de Engelen van …. om ons te omringen en te beschermen. Ik vraag de engelen hulp tijdens de reading en dat ik alle boodschappen luid en duidelijk door krijg en dat ik alles gemakkelijk kan overbrengen.’

De vraag stellen
Denk aan de vraag die je zou willen stellen en nu een antwoord op wilt ontvangen. Doe je de reading voor iemand anders dan vraag je degene of je de handen vast mag houden en laat de energie van die persoon in je handen stromen. Daarna vraag je die persoon om de vraag hardop te stellen. Dat mag hardop in gedachten of echt verbaal, zodat de energie van de vraag de lucht in wordt gestroomd. Je engelen en helpers kunnen de gedachten ook oppakken. Je kan degene waar je de reading voor doet ook vragen om zelf de kaarten te schudden en de kaarten te pakken die voor hem/haar aanvoelen om gelezen te worden. Je kan er dan voor kiezen om ze in de volgorde te leggen als ze gegeven worden of je eigen intuïtie volgen en ze leggen op de plek waar ze volgens jou horen te liggen.

De kaarten schudden

Denk aan de vraag tijdens het schudden en vraag de kaarten om je te helpen met antwoorden en begeleiding.  Dat kan in de vorm van:

Lieve god, ik vraag dat alleen het helderste en duidelijkste antwoord dat op dit moment gegeven kan worden via de kaarten wordt gegeven. Vol vertrouwen, eerlijk en helder. Bescherm svp mijn geliefden en mezelf. Svp help me de boodschappen te zien, hoor, voel en weten, welke jullie voor me hebben. Ik vraag deze kaartlezing te zegenen voor iedereen hierbij horend.

Vraag en bid voor datgene dat jou kan helpen tijdens de readings, zoals zelfvertrouwen, compassie, helderheid enz. Jouw kaarten hebben nu jouw persoonlijke trilling en intenties.

Je kunt de kaarten schudden, herschikken, couperen.

Springende kaarten

Tijdens het schudden kunnen kaarten uit de stapel vallen. Deze kaarten leg je apart als extra informatie. Afhankelijk van de legging kan het ook zo zijn dat je enkel de kaarten gebruikt die eruit vallen. Er is geen goed of fout. De springende kaarten worden vaak gezien als de kaarten met een extra boodschap over wat je voelde of besefte op het moment dat ze eruit sprongen.

Omgekeerde kaarten

Kunnen een vertraging zijn van hetgeen op de kaart staat of een obstakel in jezelf of door anderen gecreëerd op het onderwerp dat op de kaart staat vermeld.

Wanneer klaar met schudden

Gaat het schudden moeizaam, dan kan je er ook voor kiezen om de kaarten op de tafel te leggen met de achterkant naar boven in een lange lijn en dan met voelen met de hand (welke kaart warmer, kouder, meer trilling afgeeft of stroef aanvoelt) of kijken met de ogen (waar je blik op valt) welke kaarten gelezen dienen te worden.

Je stopt met schudden of pakken, zodra het voor jou voldoende aanvoelt. Dat voel je echt. Het is klaar. Of als bij het schudden het schudden stroever gaat dan voorheen.

De kaarten kan je van de geschudde stapel pakken.

Leggingen

Er zijn diverse soorten leggingen. Wil je gewoon nu weten hoe de dag verder verloopt en waar je rekening mee dient te houden, dan pak je een dagkaart. Dat betekent dat je hetzelfde doet als hierboven omschreven en 1 kaart pakt.