was successfully added to your cart.

Winkelmand

6. Tips voor het consult

Stap Progress:

Tips voor het consult

Voordat je start met het consult is het raadzaam om je goed voor te bereiden. De voorbereiding doe je op verschillende manieren en in verschillende stappen.

Ruimte indeling

Zorg voor een ruimte waarin jij je prettig en niet gestoord voelt. Natuurlijk is het fijn om een tafelblad voor je te hebben dat breed genoeg is om 9 kaarten op een rij neer te leggen.

Als je de kaarten wilt lezen met de client erbij. Zorg er dan voor dat aan weerszijden van de tafel een makkelijke stoel staat zodat de client mee kan kijken.

Als je de kaarten online voor de client leest is dat natuurlijk niet nodig. Online kaartleggen kan je op 2 manieren uitvoeren.
1. Je legt ze meteen uit en vertelt wat je ziet en ervaart.
2. Je doet het kaartleggen en uitwerken als je de rust en ruimte ervoor
Doe beiden in jouw daarvoor bestemde kamer, terwijl je je goed afstemt op de client. Hier geldt wederom.
Kies datgene wat het beste bij je past.

Ruimte schoonmaken

Scherm je af als je een consult geeft. Zeker als je erg gevoelig bent. Je vermijdt dan hoofdpijn, vermoeidheid of de klachten voelen die anderen hebben.

  1. Zet in iedere hoek van de kamer een leeg theelichthoudertje met zout
  2. Strooi zeezout rond de tafel en stoelen
  3. Scherm je af door een Labradoriet steen te dragen
  4. Visualiseer wit licht rond jezelf
  5. Brand voor en na elk consult een beetje salie en zet achteraf alle ramen en deuren open.
  6. Brand tijdens je consult een witte kaars of theelichtje (meer uitleg over het gebruik van theelichtjes en zout in een andere trainingen.
Ontvangen van de client

Maak de voordeur of de deur van de praktijkruimte rustig open. Kijk de client in de ogen en heet deze van harte welkom. Is de client wat zenuwachtig dan stel deze gerust. Loop ze voor naar de kamer waar je de kaarten gaat leggen. Vraag of ze thee of water willen drinken en praat even over koetjes en kalfjes om de client op zijn of haar gemak te stellen. Zijn ze al eens eerder geweest dan vraag hoe het gegaan is in de tussentijd of wat ze is opgevallen na de vorige kaartlegging. Ben vriendelijk en spontaan.

Omgang met de client

Geef advies, maar maak geen keuze vóór de cliënt. We hebben niet het recht om cliënten een bepaalde richting in te sturen. Geef geen valse hoop. Wees voorzichtig met je woorden. Geef ze moed, maar maak ze niet bang. Weet dat de toekomst veranderbaar is! Wees voorzichtig met het voorspellen van dood en gezondheid. Blijf daar bij weg! Is volgens de kaarten de gezondheid niet in orde, verwijs dan door en ga geen arts spelen of god. Net als net als beschreven is de toekomst veranderbaar. Als de client zich bewust is van bepaalde stappen dan is hij of zij zelf aan zet om er iets aan te doen en te veranderen.