Ademhaling

Stap voortgang:

 

Ademhaling

Het belangrijkste in ons leven is adem halen. Als we dat niet doen krijgen we geen zuurstof binnen en stroomt het bloed niet door onze aderen.

Hoe adem jij eigenlijk? Adem je kort en snel in en uit of maak je lange uithalen van in en uit ademen. Iedereen doet het weer anders en er is geen goed en fout in. Het is pas een item als je last krijgt van de manier waarop je ademt. Denk maar aan het adem inhouden tijdens het slapen (ook wel slaapapneu genoemd) of naar adem moeten snakken nadat je je gehaast hebt.

Hieronder tref je een paar oefeningen aan om je ademhaling te optimaliseren op zodanige wijze dat je goed door ademt en ook nog de rust en ontspanning in jezelf ervaart.

Deze 5 ritmische ademhalingsoefeningen zijn niet alleen goed voor een gezondere ademhaling, maar hebben allen ook nog specifiek een helpend effect op steeds een ander aspect van je fysiek en geestelijk welzijn.

1e ritmische ademhalingsoefening

Bevordert je concentratie en gezichtsvermogen.

 

2e ritmische ademhalingsoefening

Om steviger in je schoenen te staan, beter voelen, meer zelfvertrouwen en beter gehoor.

 

3e ritmische ademhalingsoefening

Voor kracht in je ruggenwervel en een betere concentratie.

 

4e ritmische ademhalingsoefening

Helpt om afvalstoffen in je lichaam los te maken en af te voeren, bevordert spijsvertering en werkt op je smaakzintuig.

 

5e ritmische ademhalingsoefening

Bevordert je tastzintuig en ontspant je lichaam en zet lichaam en geest in balans.